6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
Όσοι είμαστε (λίγο) μεγαλύτεροι και ασχολούμαστε επαγγελματικά με το marketing και τις πωλήσεις, έχουμε αντιληφθεί μερικές από τις βασικές διαφορές του “κλασικού – παραδοσιακού(!)” Marketing και του… ψηφιακού του απόγονου.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι βασικές αρχές του Marketing δεν έχουν αλλάξει και τόσο, παρόλα αυτά το Digital Marketing έχει 6 βασικά πλεονεκτήματα, που από ότι φαίνεται μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα 6 πλεονεκτήματα του Digital Marketing.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
1. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι οικονομικά αποδοτικό
Ένα από τα μεγαλύτερα (αν όχι το μεγαλύτερο) πλεονέκτημα του Digital Marketing είναι ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα αποδοτική πρακτική.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορείτε να προσεγγίσετε περισσότερους υποψήφιους πελάτες, με λιγότερα χρήματα σε σχέση με άλλες μορφές προβολής και προώθησης.
Με το παραδοσιακό μάρκετινγκ οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα. Συνήθως έχουν πολύ υψηλότερα διαθέσιμα budget από τις μεσαίες και τις μικρές επιχειρήσεις, που σημαίνει ότι μπορούν να τα “σπαταλήσουν” σε τηλεοπτικές διαφημίσεις, ραδιοφωνικά σποτ και διάφορες άλλες προωθητικές ενέργειες που δεν αφορούν το Digital Marketing.
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ ο ανταγωνισμός γίνεται (σχεδόν) επί ίσοις όροις. Η στρατηγική, η μέθοδος και τα ποσά που θα ξοδευτούν, μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις δυνατότητες της εκάστοτε επιχείρησης και να προκύψουν αποδοτικές ενέργειες φιλικές προς τον προϋπολογισμό.
Ένα μόνο παράδειγμα, από τα πολλά, είναι η μέθοδος Pay Per Click (PPC) που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο του προϋπολογισμού, καθώς και την προσαρμογή του ανάλογα με την επιτυχία και την απόδοση της καμπάνιας.
Το μόνο, ίσως, που αξίζει να έχουμε υπόψιν μας, είναι ότι για να φτάσει η κάθε καμπάνια στο υψηλότερο σημείο απόδοσης απαιτείται χρόνος.
Κανείς δεν έχει “μαγικό ραβδί” και όλα γίνονται με οργάνωση, στρατηγική, δουλειά και δοκιμές. Δώστε λοιπόν τον απαιτούμενο χρόνο στους επαγγελματίες που θα επιλέξετε να συνεργαστείτε και δρέψτε τους καρπούς των προσπαθειών σας.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
2. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μετρήσιμο
Ένα από τα αγαπημένα μου στοιχεία του Digital Marketing είναι ότι πρόκειται για απολύτως μετρήσιμο μέγεθος.
Όταν κάνουμε μία διαφήμιση στην τηλεόραση ή τα ραδιόφωνο, μπορούμε μόνο να υπολογίσουμε στο περίπου τα αποτελέσματα. Συνήθως έχουμε πολύ λίγα στοιχεία για τους αποδέκτες και τη συνολική απόδοση της καμπάνιας μας.
Γι’ αυτό και βλέπουμε, στον εξελιγμένο τεχνολογικά κόσμο, η τηλεόραση να έχει χάσει την αίγλη της και να είναι, στην καλύτερη περίπτωση, second screen. Δηλαδή, κυρίως οι άνθρωποι νέας ηλικίας, έχουν την τηλεόραση να “παίζει” αλλά ασχολούνται με το κινητό ή τον υπολογιστή τους.
Πλέον βλέπουμε στην τηλεόραση να κάνουν διαφημίσεις εταιρείες που απλά χρειάζονται τις… δημόσιες σχέσεις με τους καναλάρχες και τους δημοσιογράφους, ώστε να μην αναφέρουν τα κακώς κείμενα των εταιρειών τους.
Ακόμα και αυτές οι εταιρείες, όταν θέλουν εμπορικά αποδοτική προβολή, στρέφονται στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Όταν λοιπόν κάποιος κάνει μία καμπάνια, επιθυμεί να έχει όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να κρίνει αν η καμπάνια ήταν αποδοτική ή όχι. Με αυτά τα δεδομένα μπορούμε να γνωρίζουμε τα σημαντικά μεγέθη που μας ενδιαφέρουν και να αποφασίσουμε τις επόμενες ενέργειές μας.
Είτε πρόκειται για ενέργειες στα social media, είτε για ενέργειες στη Google, υπάρχουν τα “εργαλεία” που μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα και να κάνουμε τις απαιτούμενε διορθώσεις ή βελτιώσεις κατά τη διάρκεια που η καμπάνια μας είναι ενεργή.
Για αυτό απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και προσοχή στη λεπτομέρεια ώστε να αντιλαμβανόμαστε άμεσα τα δεδομένα και να μπορούμε να προβούμε στις αντίστοιχες κινήσεις.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
3. Το ψηφιακό μάρκετινγκ σας επιτρέπει να στοχεύσετε τους πλέον κατάλληλους πελάτες
Άλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Digital Marketing είναι η δυνατότητα της εξαιρετικής “στόχευσης”.
Ενώ στα παραδοσιακά μέσα, εμφανίζουμε μία διαφήμισή μας και… όποιος τη δει, στο ψηφιακό μάρκετινγκ επιλέγουμε τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών που θέλουμε να προσεγγίσουμε.
Μπορούμε να επιλέξουμε άτομα που έχουν δείξει ενδιαφέρον για προϊόντα και επιχειρήσεις σαν τα δικά μας ή να προσεγγίσουμε άτομα που έχουν επισκεφθεί το site μας ή τη σελίδα μας στα social media.
Στο ψηφιακό μάρκετινγκ δημιουργούμε περσόνες που προσεγγίζουν τον “ιδανικό μας πελάτη” και βάσει αυτών των δεδομένων προσαρμόζουμε τις καμπάνιες μας.
Για παράδειγμα, μερικά από τα χαρακτηριστικά που μπορούμε να επιλέξουμε είναι η ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, τα ενδιαφέροντα, τα χόμπι και πολλές άλλες πτυχές της ζωής ενός καταναλωτή.
Με λίγα λόγια, όσο πιο καλή στόχευση κάνουμε, τόσο πιο αποδοτικές είναι οι καμπάνιες μας.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
4. Με το ψηφιακό μάρκετινγκ προσεγγίζουμε τους χρήστες την κατάλληλη στιγμή
Τι εννοούμε λέγοντας “την κατάλληλη στιγμή”; Εννοούμε ότι, με την κατάλληλη στόχευση, μπορούμε να προσεγγίσουμε το καταναλωτικό κοινό αρκετά νωρίς κατά τη διαδικασία του “ταξιδιού του” για την αγορά ενός προϊόντος.
Είναι σημαντικό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε έναν καταναλωτή, που ψάχνει ένα προϊόν, αρκετά νωρίς, ώστε να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε τις αποφάσεις του.
Συνήθως όταν κάποιος σκέφτεται ότι θα ήθελε να αποκτήσει κάτι, ξεκινάει με ένα “ψάξιμο στο ίντερνετ”. Είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για υπηρεσία, παίζει μεγάλο ρόλο να μπορέσουμε να παρέχουμε στους καταναλωτές σημαντικές πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν στην επιλογή τους.
Όταν μάλιστα έχετε εξαιρετικό και χρήσιμο περιεχόμενο, τότε θεωρείστε αυθεντία και “ειδικός” στο αντικείμενό σας και για αυτό κερδίζετε την εμπιστοσύνη του κοινού, πράγμα που είναι ένα πολύ καλό βήμα προς την ολοκλήρωση της αγοράς.
Ακόμα και αν ο καταναλωτής δεν προβεί άμεσα σε αγορά, είναι καλό να έχουμε καταστήσει την επιχείρησή μας, στο μυαλό του καταναλωτή, ως τους πλέον εξειδικευμένους, γνώστες και κορυφαίους επαγγελματίες στο χώρο μας.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
5. Στο ψηφιακό μάρκετινγκ μπορούμε να κάνουμε αλλαγές κατά τη διάρκεια μίας καμπάνιας
Όπως προαναφέραμε επιγραμματικά, ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα σχετικά με το Digital Marketing είναι η δυνατότητα να επεμβαίνουμε στις καμπάνιες μας σε πραγματικό χρόνο. Δηλαδή, παρακολουθώντας τα δεδομένα της κάθε ενέργειας, μπορούμε τα προσαρμόζουμε τις τακτικές μας ανάλογα με τα αποτελέσματα, τους στόχους και τις ανάγκες μας.
Αν δούμε ότι μία καμπάνια φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα μπορούμε να επιμηκύνουμε τη διάρκειά της ή να επενδύσουμε περισσότερα χρήματα για να προσεγγίσουμε μεγαλύτερο κοινό.
Αν μία άλλη δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε μπορούμε να τη βελτιώσουμε, να τη διαφοροποιήσουμε ή ακόμα και να την διακόψουμε.
6 Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
6. Με το ψηφιακό μάρκετινγκ επιτυγχάνεται το βέλτιστο ποσοστό μετατροπής
Και τι στο καλό είναι “ποσοστό μετατροπής”, σας ακούω να αναρωτιέστε (και δικαιολογημένα).
Ποσοστό μετατροπής είναι το πόσοι άνθρωποι έκαναν τις επιθυμητές ενέργειες κατά τη διάρκεια μίας καμπάνιας μας.
Μετατροπή μπορεί να είναι η αγορά ενός προϊόντος, η εγγραφή σε μία λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η ανάρτηση μίας κριτικής ή ενός σχολίου κ.λπ.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το βέλτιστο ποσοστό μετατροπών επιτυγχάνεται, κυρίως, λόγω όλων των προηγούμενων πλεονεκτημάτων του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς και με εξειδικευμένες τακτικές όπως αυτή του Conversion Rate Optimizasion (C.R.O.).
Εκμεταλλευτείτε τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ
Υπάρχουν πολλές στρατηγικές και τακτικές που βοηθούν μία επιχείρηση να αναπτυχθεί εμπορικά στο διαδίκτυο.
Διαδικασίες όπως το CCP, το SEO, το CRO και η παρουσία στα social media, είναι μόνο μερικές από αυτές.
Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους τρόπους που μπορείτε να δραστηριοποιηθείτε μέσω του διαδικτύου, καλέστε μας στο 210 71 01 815, στείλτε μας μήνυμα στο [email protected] ή μιλήστε μας μέσω facebook.
Εμείς είμαστε πάντα στη διάθεσή σας να ανταποκριθούμε σε κάθε σας ανάγκη και να καλύψουμε κάθε σας απορία.