Email Marketing
Το Email Marketing είναι ένα από τα πιο παλιά, κλασικά και πλέον αποτελεσματικά κανάλια εταιρικής (και όχι μόνο) επικοινωνίας. Αποτελεί έναν εξαιρετικά προσιτό τρόπο προώθησης εταιρικών νέων, προϊόντων και υπηρεσιών με ήδη υπάρχοντες πελάτες και όχι μόνο. Συνήθως, αποτελεί και την πρώτη επαφή – που είναι και η πιο σημαντική, με δυνητικούς πελάτες που ενδεχομένως και να μη γνωρίζουν το brand. Γι’ αυτό σημαντικό ρόλο έχει ο τρόπος προσέγγισης και η σωστή οργάνωση.
Email Marketing. Έχει νόημα;
Υπολογίζεται ότι μέσα στο 2021 θα έχουν σταλεί περίπου 317 δισεκατομμύρια emails σε ένα σύνολο 4,15 δισεκατομμυρίων λογαριασμών.
Επίσης η McKinsey μετά από έρευνα που διεξήγαγε, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσον αφορά τις επιχειρήσεις το Email Marketing μπορεί να είναι έως και 40% πιο αποδοτικό σε σχέση με τα Social Media!
Βασικές αρχές Email Marketing
Αν και δεν έχουμε σκοπό να σας κουράσουμε με περιττές και βαρετές τεχνικές λεπτομέρειες και πληροφορίες, αξίζει τον κόπο να παραθέσουμε τις απολύτως βασικές αρχές, βάσει των οποίων θα πρέπει να κινηθεί όποιος θέλει να επικοινωνήσει μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Email List
Είναι βασικό να διαθέτουμε σωστές λίστες για την αποστολή των μηνυμάτων μας.
Η “εύκολη λύση” είναι η αγορά μίας έτοιμης λίστας.
Στην πραγματικότητα αυτή η λύση όχι μόνο δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτική, αλλά είναι και επικίνδυνη.
Η έτοιμη λίστα πιθανότατα θα περιέχει και αποδέκτες που δεν σχετίζονται με την επαγγελματική σας δραστηριότητα και δεν είναι εν δυνάμει πελάτες σας. Επίσης, πιθανότατα, δεν θα έχουν συναινέσει στη αποδοχή παραλαβής ηλεκτρονικών μηνυμάτων από εσάς, όποτε ο λογαριασμός σας θα χαρακτηριστεί ως spam και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος προστίμων σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι παραβιάζεται ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων [General Data Protection Regulation (GDPR)].
Άρα μία “σωστή” λίστα πρέπει να έχει στοιχεία συλλεγμένα με νόμιμο και θεμιτό τρόπο. Πρέπει το απεσταλμένο μήνυμα να είναι σχετικό, συναφές και ενδιαφέρον για τον παραλήπτη. Πρέπει να επιλέγεται με μεγάλη προσοχή το πλήθος των μηνυμάτων και πρέπει να υπάρχει σαφής συγκατάθεση του παραλήπτη.
Follow Up
Η αποστολή ενός email είναι σημαντική, αλλά από μόνη της δεν αρκεί.
Τι νόημα έχει να στέλνουμε emails χωρίς να γίνεται αντίστοιχος έλεγχος σχετικά με την απήχηση και το ενδιαφέρον που μπορεί να είχαν τα μηνύματά μας.
Ανάλογα με το αν πρόκειται για για νέα επαφή ή ήδη υπάρχουσα, απαιτείται διαφορετικός χειρισμός και για κάθε περίπτωση θα πρέπει να δημιουργείται και το αντίστοιχο funnel με στόχο τα πλέον αποδοτικά αποτελέσματα.
Μηνύματα “φιλικά” για κάθε πλατφόρμα
Τα μηνύματά μας θα πρέπει να διαβάζονται άνετα σε κάθε πλατφόρμα.
Είτε κάποιος διαβάσει το μήνυμά μας από τον υπολογιστή του, είτε από το tablet του, είτε από το κινητό τηλέφωνο, πρέπει απαραιτήτως το μήνυμα να είναι ευανάγνωστο με ευχάριστο δημιουργικό που θα προσαρμόζεται ανά περίπτωση.
Ειδικά στην περίπτωση των κινητών τηλεφώνων απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, αφού οι έρευνες έχουν δείξει ότι ακόμα και στον επαγγελματικό τομέα, τουλάχιστον οι μισοί χρήστες διαβάζουν τα μηνύματά μας μέσω κινητών συσκευών.
Δεν συζητάμε καν για την περίπτωση των ιστότοπων (ακόμα και blogs) που πλέον θεωρείται απολύτως απαραίτητο να είναι φιλικοί προς τις κινητές συσκευές.
Εννοείται πως το Call to Action πρέπει να είναι μεγάλο και εμφανές, καθώς και, αν υπάρχει κάποιο link, να οδηγεί σε αντίστοιχα φιλική προς τα κινητά σελίδα.
Το κατάλληλο μήνυμα στον κατάλληλο παραλήπτη
Ιδανικά, τα μηνύματά μας πρέπει να είναι όσο το δυνατό περισσότερο προσωποποιημένα και εξειδικευμένα. Αντί για “Αγαπητέ πελάτη”, “Αξιότιμε συνεργάτη” ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο επιλέξουμε για να ξεκινήσουμε ένα μήνυμα, είναι πολύ καλύτερο να χρησιμοποιήσουμε μία προσφώνηση τύπου “Αγαπητέ Δημήτρη” ή ένα “Αξιότιμε κύριε Παπαδόπουλε”, έτσι ώστε να δημιουργούμε μία αίσθηση προσωπικής επαφής και εξατομικευμένης προσέγγισης.
Εννοείται ότι φροντίζουμε οι λίστες μας να είναι πάντα σωστά ενημερωμένες και κατηγοριοποιημένες ανάλογα με τα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν (π.χ. ιστορικό παραγγελιών, τομέας δραστηριότητας κ.λπ.).
Τέλος, σε περίπτωση που πρέπει να διαχειριστούμε πολύ μεγάλο όγκο πελατών και μηνυμάτων, μπορούμε (εκτός από το Personalization και το Segmentetation) να χρησιμοποιήσουμε και το Automation μέσω προγραμμάτων που βοηθούν στην αυτοματοποίηση μερικών διαδικασιών.
Είμαστε δίπλα σας
Στην Iconmedia διαθέτουμε την κατάλληλη εμπειρία προκειμένου να σας βοηθήσουμε να έχετε ένα σωστό Email Marketing που να είναι αντάξιο του brand σας.
Μπορούμε να σας βοηθήσουμε στην ανάπτυξη ενός σωστού περιεχομένου για τα Email σας, στη σωστή οργάνωση και τον προγραμματισμό των Email και των newsletter, στην οργάνωση λιστών των επαφών σας και γενικότερα στη δημιουργία μίας σωστής εικόνας της επιχείρησής σας.
Για οποιαδήποτε απορία σχετικά με το Email Marketing της εταιρείας σας, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 210 71 01 815 ή στείλτε μας μήνυμα στο [email protected]