Google Ads
Τί είναι το Google Ads
Με τον όρο Google Ads (πρώην Google Adwords) εννοούμε ένα διαφημιστικό πρόγραμμα, (ή μία online πλατφόρμα διαφήμισης αν προτιμάτε) το οποίο αναπτύχθηκε από την Google. Σε αυτό οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προβάλλουν σύντομες διαφημίσεις προϊόντων, υπηρεσιών και προσφορών.
Οι διαφημίσεις αυτές μπορούν να έχουν διάφορες μορφές όπως για παράδειγμα λεκτικά κείμενα ή videos (Youtube). Μέσω της πλατφόρμας Google Ads έχουμε τη δυνατότητα να εμφανιστούμε (επί πληρωμή) σε μία πλειάδα διαδικτυακών τόπων όπως τη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, σε mobile apps, σε videos, σε διάφορα sites που συνεργάζονται με την Google κ.α.
Γιατί να χρησιμοποιήσω το Google Ads;
Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο. Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το Google Ads;
Έχει νόημα; Έχει αποτέλεσμα; Είναι αποδοτικό;
Η απάντηση, δυστυχώς, δεν μπορεί να είναι μονολεκτική και σαφής ταυτόχρονα.
Πιθανότατα η πρώτη σκέψη κάποιου που δεν ασχολείται με το Google Ads θα μπορούσε να είναι: «Για να βλέπουμε τόσες πολλές διαφημίσεις μέσω του Google Ads, Ε! δεν μπορεί, κάποια θετική απόδοση θα έχει.»
Και αυτή η απάντηση δεν θα απείχε και πολύ από την πραγματικότητα.
Στην πράξη η διαφήμιση μέσω Google Ads μπορεί να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα, αρκεί να γίνεται ΣΩΣΤΑ και να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις!
Αν χαραχθεί μία σωστή στρατηγική, τότε μπορούμε να δούμε αύξηση των πωλήσεων προϊόντων και υπηρεσιών, αύξηση της αναγνωρισιμότητας, του loyalty αλλά και της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό μας.
Ένα από τα πλέον σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η προβολή μέσω του Google Ads είναι η δυνατότητα στόχευσης του διαφημιστικού κοινού. Με λίγα λόγια μπορούμε να δημιουργήσουμε διαφημίσεις μέσω των οποίων θα στοχεύουμε σε κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, καθώς και να αποκλείουμε κοινό που θεωρούμε ότι δεν αποτελεί μέρος του αγοραστικού μας κοινού. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επαναστόχευσης (Remarketing). Όταν κάποιος χρήστης έχει ήδη «δείξει» κάποιο ενδιαφέρον για εμάς, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, π.χ. έχει περιηγηθεί στο site μας, έχει αλληλεπιδράσει με κάποια διαδικτυακή μας διαφήμιση κ.λπ., τότε έχουμε τη δυνατότητα να τον ορίσουμε ως «κοινό-στόχο» και να του προβάλουμε τις διαφημίσεις μας.
Η χάραξη της στρατηγικής, η δημιουργία και η προβολή διαφημίσεων μέσω Google Ads, μπορεί να γίνει και από μη ειδικούς. Άλλωστε η Google καταβάλει σημαντικές προσπάθειες ώστε να μπορεί ακόμα και ο πλέον αδαής να της… «δώσει τα ωραία του Ευρώ»! Πράγματι, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όταν μιλάμε για μία σχετικά μικρή επιχείρηση, με ελάχιστες απαιτήσεις, τότε κάποιος άνθρωπος με βασικές γνώσεις, θα μπορούσε να προχωρήσει σε μία διαφημιστική καμπάνια μέσω του Google Ads.
Φυσικά, για τη μεγιστοποίηση του οφέλους από μία τέτοια επένδυση, τότε συνίσταται η συνεργασία με εξειδικευμένους επαγγελματίες.
Λεπτομέρειες Google Ads
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε μερικές βασικές λεπτομέρειες που αφορούν το Google Ads.
- Όλη διαχείριση γίνεται μέσω διαδικτύου.
Για τις περισσότερες απορίες θα πρέπει να… «απευθυνόμαστε» στο Google search. Υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαμε να έρθουμε σε επαφή και με κάποια στελέχη της Google από όπου και θα μπορούσαμε να αντλήσουμε επιπλέον πληροφορίες. (Άλλος ένας λόγος να συνεργαστούμε με επαγγελματίες του χώρου, είναι η «εύκολη» πρόσβαση, λόγω συνεργασίας, στα στελέχη της Google). - Δεν υπάρχει δέσμευση ως προς το ποσό που πρέπει να δαπανήσουμε.
Ο κάθε διαφημιζόμενος ορίζει το ποσό που επιθυμεί να επενδύσει. Έτσι μπορούμε να έχουμε, βάσει του προϋπολογισμού μας, τα βέλτιστα αποτελέσματα.
- Η διαφήμιση μέσω Google Ads είναι επένδυση.
Η «μαγική» λέξη στην προηγούμενη πρόταση είναι η «επένδυση». Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι μία τέτοια επαγγελματική ενέργεια είναι επένδυση και σαν τέτοια πρέπει να της συμπεριφερόμαστε.
- Μέσω του Google Ads επιτυγχάνουμε πολλαπλά οφέλη.
Αν και ο πλέον συνηθισμένος και… «ποθητός» στόχος των διαφημίσεων μέσω Google Ads είναι η αύξηση των πωλήσεων, υπάρχουν και άλλα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε. Μερικά από αυτά είναι η αύξηση του Awareness, του Interest, του Loyalty και του Attention. Φυσικά η βελτίωση των δεικτών αυτών των παραμέτρων, έχουν συνήθως ως αποτέλεσμα και την… αύξηση των πωλήσεων.
Τι μπορούμε να κάνουμε μέσω του Google Ads
Μέσω της χρήσης του Google Ads μπορούμε να θέσουμε σημαντικούς στόχους και να επιτύχουμε χρήσιμα αποτελέσματα.
Μερικά από τα πλέον βασικά είναι:
Δυνατότητα κλήσης στην επιχείρησή μας μέσω προσθήκης κουμπιού (CTA)
Φυσική επίσκεψη στην επιχείρησή μας
Εγκατάσταση εφαρμογών (Apps)
Λήψη στοιχείων του χρήστη για μελλοντική επικοινωνία (π.χ. Email Marketing)
Συγκεκριμενοποίηση των χρηστών που αποτελούν το κοινό-στόχο μας
Καταβολή πληρωμής ανάλογα με τα αποτελέσματα
Μέτρηση δεδομένων για την απόδοση και εξέλιξη των διαφημίσεων
Προβολή σε πολλά διαφορετικά «σημεία» (Google Search Result Page, Youtube, συνεργαζόμενοι με την Google ιστότοποι κ.α.).
Τι ΔΕΝ είναι το Google Ads
Σε αυτό το σημείο αξίζει να κάνουμε μία αναφορά στο τι ΔΕΝ περιλαμβάνει η προβολή μέσω του Google Ads.
Καταρχάς, είναι αυτονόητο ότι, η προβολή στο Google Ads δεν περιλαμβάνει ιστότοπους που… δεν συνεργάζονται με την Google.
Κάπου εδώ μπορεί και να σκεφτήκατε: «Σώωωπα! Κάτι άλλο;»
Λοιπόν, υπάρχει και κάτι ακόμα που αφορά την Google και μάλιστα είναι ένα εξαιρετικά αποδοτικό κομμάτι της όλης ιστορίας που αφορά την προβολή των επιχειρήσεων μέσω του ιντερνετικού κολοσσού.
Η διαφήμιση μέσω Google Ads ΔΕΝ μας εμφανίζει στα ΟΡΓΑΝΙΚΑ αποτελέσματα στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ναι μεν η διαφήμισή μας εμφανίζεται στη ΣΕΛΙΔΑ με τα οργανικά αποτελέσματα, ΑΛΛΑ η διαφήμισή μας έχει (πια) μία διακριτική σήμανση που αναφέρει ρητά ότι πρόκειται για διαφήμιση.
«Και τι μας νοιάζει αν έχει σήμανση, αφού εμφανίζεται μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα», σας «ακούω» να αναρωτιέστε.
«Ad Blindness» είναι η απάντηση.
Οι… παλαιότεροι ίσως θυμάστε πως οι διαφημίσεις στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google, εμφανιζόντουσαν σε ξεχωριστά σημεία και είχαν διακριτή διαφορά από τα οργανικά αποτελέσματα.
Μάλιστα, κατά καιρούς η Google άλλαζε θέσεις και τρόπους εμφάνισης των διαφημίσεων. Αυτό το έκανε επειδή είχε αντιληφθεί ότι οι χρήστες δεν έδιναν σημασία στις διαφημίσεις (Ad Blindness) και κοιτούσαν απευθείας τα οργανικά αποτελέσματα, τα οποία τα θεωρούσαν πιο σχετικά με την αναζήτησή τους, καθώς και πιο… αξιόπιστα.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η Google κατέληξε να εμφανίζει τις διαφημίσεις, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που εμφανίζει και τα οργανικά αποτελέσματα (είπαμε, εκτός από τη μικρή σήμανση).
Παρόλα αυτά οι χρήστες, γρήγορα προσαρμόστηκαν και άρχισαν να «αγνοούν» τις διαφημίσεις και να δίνουν σημασία στα οργανικά αποτελέσματα.
Άρα η διαφήμιση στο Google Ads ΔΕΝ είναι τόσο αποδοτική όσο ένα καλό οργανικό αποτέλεσμα (που επιτυγχάνεται, κυρίως, μέσω SEO), αλλά ΔΕΝ είναι και… άχρηστη.
Αντιθέτως, αν γίνει σωστά, μεθοδικά και οργανωμένα, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό σύμμαχο στην προσπάθειά μας να προωθήσουμε την επιχείρησή μας.
Τι να κάνουμε για μία σωστή παρουσία στο Google Ads
Ακολουθούμε τους… κανόνες που θέτει η ίδια η Google.
Ιδανικά, για μία επιτυχημένη διαφημιστική παρουσία μέσω Google Ads, απαιτείται η πολύ προσεκτική επιλογή Keywords. Επίσης χρειάζεται προσεκτικά δομημένο λεκτικό και links στα οποία θα οδηγούμε τους χρήστες.
Για την καλή κατάταξη μίας διαφήμισης μέσω Google Ads, δεν αρκεί να προσφέρουμε τα περισσότερα χρήματα. Η Google απαιτεί να καλύπτονται και κάποιες άλλες παράμετροι. Καταρχάς πρέπει η διαφήμισή μας να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετική με την αναζήτηση των χρηστών.
Πως χρεωνόμαστε;
Πώς μας χρεώνει η Google για τη διαφήμισή μας μέσω Google Ads;
Ο τρόπος με τον οποίον επιλέγουμε να χρεωθούμε και να εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας, διαμορφώνουν εν μέρει και το συνολικό κόστος που θα κληθούμε να καταβάλλουμε.
Κατά βάση ο καθορισμός του ορίου του προϋπολογισμού, τίθεται από εμάς. Ελέγχουμε και προσαρμόζουμε το λογαριασμό μας ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Πληρώνουμε για τα αποτελέσματα που έχουμε κατά την εμφάνιση των διαφημίσεών μας. Αν για παράδειγμα επιλέξουμε χρέωση ανά κλικ (CPC – Cost Per Click), χρεωνόμαστε μόνο όταν κάποιος χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή μας και μεταφερθεί στον ιστότοπό μας ή όπου αλλού έχουμε ορίσει.
Σχετικά με το κόστος ενημερώνουμε τη Google για το μέγιστο ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε ανά κλικ, το πότε και το «πόσο» θέλουμε να διαφημιστούμε, και η Google μέσα από διάφορους αλγόριθμους αποφασίζει ποιος θα εμφανιστεί, σε ποια θέση και με ποιο κόστος. Με λίγα λόγια μπορεί να πληρώσουμε και μικρότερο ποσό από το μέγιστο που έχουμε ορίσει, αλλά δεν μπορεί να ξεπεράσουμε, προς τα επάνω, το όριο.
Σημαντικό ρόλο παίζει και το Quality Score του site μας, κάτι που πρέπει να το λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπ’ όψιν μας. Η Google προτιμά την ποιότητα από την ποσότητα. Μαζί με το δείκτη ποιότητας του site μας, ελέγχεται και ο δείκτης ποιότητας των διαφημίσεών μας. Είναι σχετικές με τα keywords που έχουμε επιλέξει; Ακολουθούν τις οδηγίες της Google; Δείχνουν οι χρήστες την ανάλογη… «εκτίμηση»; Ξαναλέμε! Η Google επιβραβεύει την ποιότητα!
Τέλος υπολογίζεται από την Google ο αναμενόμενος αντίκτυπος που θα έχουν οι διαφημίσεις μας, ανάλογα με τις μορφές που έχουμε επιλέξει να έχουν και ανάλογα με τις «επεκτάσεις» που έχουμε ορίσει.
Αυτοί είναι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το συνολικό κόστος καθώς και το «εάν», το «πότε» και το «σε ποια θέση» θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις μας.
Χρήσιμες συμβουλές
Το Google Ads είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα μας.
Παρόλα αυτά οι απαιτήσεις τις Google για τη βέλτιστη και πλέον αποδοτική παρουσία μας, είναι υψηλές.
Αρχικά ο ιστότοπός μας πρέπει να είναι σωστά σχεδιασμένος. Πρέπει οι χρήστες να μπορούν να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα αυτό που ψάχνουν. Ιδανικά, οι σημαντικές πληροφορίες πρέπει να εμφανίζονται σε σημείο που οι χρήστες δεν θα χρειαστεί να σκρολάρουν με «τις ώρες», ούτε να μετατραπούν σε «κυνηγούς του χαμένου… περιεχόμενου». Οι χρήστες πλέον είναι εξαιρετικά απαιτητικοί και δεν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν το χρόνο τους σε σελίδες που τους… ταλαιπωρούν!
Κατά τον ίδιο τρόπο δεν πρέπει να «ταλαιπωρούμε» και τη Google. Πρέπει να μπορεί να «αναγνωρίσει» το περιεχόμενό μας (και τις διαφημίσεις μας), εύκολα και γρήγορα και με ακρίβεια.
Προσοχή στον τρόπο που εμφανίζονται φωτογραφίες και videos. Καταρχάς… εμφανίζονται; Και αν ναι, εμφανίζονται σωστά και γρήγορα; Αν ναι, τότε βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.
Ο ιστότοπός μας ΠΡΕΠΕΙ να είναι φιλικός προς όλες τις συσκευές και κυρίως προς τα κινητά (Mobile Friendly). Η πλειονότητα των αναζητήσεων γίνεται, πλέον, μέσω κινητών.
Είμαστε «γρήγοροι»; Πόσο γρήγορα εμφανίζεται ο ιστότοπός μας στις οθόνες των χρηστών; Είναι οι φωτογραφίες μας σε σωστό μέγεθος και τύπο; Είναι ο server μας στην Ελλάδα ή βρίσκεται στην άλλη άκρη του πλανήτη; Είναι το site μας σύγχρονο, απλό, ευανάγνωστο και ευκρινές;
Έχουμε κορυφαίο περιεχόμενο; Διαθέτουμε χρήσιμες πληροφορίες για τους χρήστες; Χρησιμοποιούμε σωστούς και σαφείς τίτλους που προσελκύουν το ενδιαφέρον; Είμαστε σαφείς και ειλικρινείς; Αναφέρουμε με σαφήνεια τα οφέλη που προσφέρουμε και τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα;
Τέλος, χρησιμοποιούμε ξεκάθαρες παροτρύνσεις για δράση (Call to Action); Είναι απολύτως ξεκάθαρο που θα πρέπει να κάνουν οι χρήστες κλικ για να μάθουν περισσότερα, να επικοινωνήσουν μαζί μας ή να αγοράσουν το προϊόν;
Αν οι απαντήσεις σε όλα τα προηγούμενα ερωτήματα είναι θετικές, τότε μπορούμε να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό της στρατηγικής που θα μας οδηγήσει στην επιτυχία σεχτικά με την παρουσία μας στο Google Ads.
Αν όχι, τότε προχωράμε στις απαιτούμενες διορθώσεις και συνεχίζουμε.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, πλέον, η διαδικτυακή μας παρουσία είναι εξαιρετικά σημαντική, είναι σημαντικό κομμάτι της επιχείρησής μας και ότι απαιτείται συνεχής ενασχόληση για να απολαμβάνουμε στο μέγιστο τα οφέλη της.
Τελικά να διαφημιστούμε μέσω Google Ads;
Ναι μεν αλλά…
Η επαγγελματική μας άποψη είναι πως όλα είναι χρήσιμα, αρκεί να γίνονται σωστά. Το ίδιο ισχύει και για το Google Ads.
Αν έχουμε καλύψει το κομμάτι που αφορά το σωστά δομημένο site, αν έχουμε προχωρήσει σε ένα αποδοτικό SEO (Search Engine Optimization), αν έχουμε eshop και έχουμε ένα αξιοπρεπές conversion rate, αν έχουμε κορυφαίο περιεχόμενο, τότε έχουμε όλα τα «φόντα» να επιτύχουμε εξαιρετικά αποδοτική διαφημιστική παρουσία μέσω Google Ads.
Αν δεν καλύπτουμε όλα τα παραπάνω, αλλά πρέπει απαραιτήτως να διαφημιστούμε, τότε μπορούμε να επιτύχουμε κάποιους από του άμεσους στόχους μας, αλλά δεν θα πρέπει να ελπίζουμε σε μακροπρόθεσμα οφέλη. Κοινώς με το που θα σταματήσουμε τη διαφήμιση, θα εξαφανιστούμε «στα βάθη» των σελίδων της Google.
Σε κάθε περίπτωση, είτε έχετε κάποιες απορίες σχετικά με την τρέχουσα καμπάνια σας, είτε θέλετε πληροφορίες για τις υπηρεσίες μας, θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 210 71 01 815 και στο [email protected]