Keyword Marketing
Άλλο ένα μέρος της ευρύτερης στρατηγικής SEO είναι το Keyword Marketing. Οι λέξεις κλειδιά (Keywords) χρησιμοποιούνται, κυρίως στα άρθρα, αλλά και σε διάφορα άλλα σημεία μιας ιστοσελίδας με στόχο τη βέλτιστη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, αλλά και για την αύξηση της επισκεψιμότητας.
Άλλη μία έννοια που συχνά αποδίδεται στο Keyword Marketing, είναι η χρήση διαφημιστικού χώρου ο οποίος «αγοράζεται» από τους διαφημιζόμενους (π.χ. Google Ads) με στόχο την εμφάνισή τους στα αποτελέσματα των σελίδων αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.λπ.).
Το Keyword Marketing στο περιεχόμενο (Content)
Το Keyword Marketing λειτουργεί ως μία ακόμα «γέφυρα» μεταξύ του περιεχόμενου της ιστοσελίδας μας και των λέξεων «κλειδιά» που χρησιμοποιούν οι χρήστες προκειμένου να βρουν αυτό το οποίο τους ενδιαφέρει. Τα “Keywords” μπορούν να είναι λέξεις ή και φράσεις για τα οποία έχουμε καταλήξει ότι είναι το πιο πιθανό να χρησιμοποιηθούν από τους χρήστες, προκειμένου να βρουν στις μηχανές αναζήτησης τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Επίσης, όταν μία σελίδα του site μας, έχει δεχθεί την κατάλληλη βελτιστοποίηση ώστε (όσον αφορά το περιεχόμενο) να είναι «αρεστή» στις μηχανές αναζήτησης, τότε πιθανότατα (αν η όλη εργασία έχει γίνει σωστά) το περιεχόμενο της σελίδας μας να είναι ποιοτικό και χρήσιμο, κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες να βρεθεί ψηλά (και όταν λέμε «ψηλά», εννοούμε στην πρώτη σελίδα) στα αποτελέσματα της Google ή των άλλων σελίδων.
Οι έρευνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής δείχνουν ότι το 92% των χρηστών δεν κάνει καν τον κόπο να πάει στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων. Μάλιστα, εδώ και αρκετά χρόνια, έχει κυκλοφορήσει ένα απόφθεγμα που λέει ότι «Το καλύτερο σημείο για να κρύψεις ένα πτώμα είναι η… δεύτερη σελίδα της Google»!
Φυσικά, η Google το γνωρίζει αυτό και τον τελευταίο καιρό στην προσπάθειά της να αυξήσει την κερδοφορία της, να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο το φαινόμενο του “Ad blindness” και ενδεχομένως να αυξήσει την επισκεψιμότητα και στις υπόλοιπες σελίδες της, έχει προβεί σε μία σειρά αλλαγών όσον αφορά την εμφάνιση των διαφημίσεων.
(Το Ad blindness αφορά την τάση που έχουν οι χρήστες να «συνηθίζουν» τις διαφημίσεις, με αποτέλεσμα να μην τις προσέχουν καν, να μην τους «δίνουν» σημασία και να «πηγαίνουν» κατευθείαν στο πρώτο οργανικό αποτέλεσμα).
Εταιρείες, λοιπόν, όπως η Google, έχουν καταλήξει να παρουσιάζουν τις διαφημίσεις σχεδόν με πανομοιότυπο τρόπο με αυτόν που παρουσιάζονται τα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα. Αυτό έχει οδηγήσει τους χρήστες να αυξήσουν, κατά ένα μικρό (είναι η αλήθεια) ποσοστό, τις επισκέψεις τους και στη δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων. Για τις υπόλοιπες σελίδες, θα μπορούσαμε να πούμε (με μία δόση υπερβολής και σαρκασμού), ότι υπάρχουν «αποκλειστικά και μόνο» για να δημιουργούν το δρόμο προς την… πρώτη σελίδα!
[Εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι εμείς επισκεπτόμαστε τις σελίδες των μηχανών αναζήτησης σε βάθος επειδή είναι η δουλειά μας. Όμως, ακόμα και σε προσωπικό επίπεδο, η αλήθεια είναι ότι έχουμε βρει πραγματικά «διαμαντάκια» στην τρίτη (ή ακόμα και στην… τέταρτη) σελίδα της Google. Συνήθως βρίσκονται εκεί επειδή παρά το γεγονός ότι έχουν ένα καλό προϊόν ή περιεχόμενο ή υπηρεσία, ΔΕΝ έχουν εργαστεί τόσο όσο χρειάζεται επάνω στο SEO].
Εκτός από το κείμενο, τα Keywords τοποθετούνται και στα Meta Description, Meta Titles, URLs, Image Tags και γενικότερα σε όλα εκείνα τα «σημεία» που «απαιτούν» οι σελίδες αναζήτησης, προκειμένου να μπορούν να «διαβάζουν» τη σελίδα μας, να αναγνωρίζουν που αναφέρεται και να την κατατάσσουν στο υψηλότερο δυνατό σημείο.
Keyword marketing και Search Engine Advertisements
Πολύ συχνά αντί για τον όρο Keyword marketing χρησιμοποιούμε εναλλακτικά τον όρο Keyword Advertisement. Οι όροι αυτοί χρησιμοποιούνται προκειμένου να δηλώσουν τη διαδικασία που απαιτείται ώστε να βρεθούν τα πλέον κατάλληλα keywords και «επάνω» σε αυτά να «χτιστεί» η διαφημιστική καμπάνια που θα ακολουθήσουμε στη συγκεκριμένη πλατφόρμα (π.χ. Google). Στόχος είναι η καμπάνια μας να είναι όσο περισσότερο αποδοτική γίνεται, με το μικρότερο δυνατό κόστος. Στοχεύουμε δηλαδή σε ένα πολύ καλό R.O.I. (Return On Investment).
Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται είτε στην κορυφή, είτε στο κάτω μέρος της σελίδας των αποτελεσμάτων, είναι (όπως προαναφέραμε) σχεδόν ίδιες σε μορφή με τα οργανικά αποτελέσματα και χρεωνόμαστε όταν κάποιος χρήστης κάνει «κλικ» επάνω στη διαφήμισή μας. Αυτό το είδος διαφημίσεων είναι ευρέως γνωστό και ως PPC (Pay Per Clic) advertising.
Keyword research
Όπως έχει ήδη γίνει κατανοητό τα Keywords είναι εξαιρετικά σημαντικά και πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν ποια είναι τα πλέον αποδοτικά.
Τί ακριβώς σημαίνει «πλέον αποδοτικά»;
«Πλέον αποδοτικά» είναι τα Keywords που θα προσελκύσουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε μία ιστοσελίδα. Είναι τα Keywords τα οποία χρησιμοποιούν οι users προκειμένου να βρουν προϊόντα παρόμοια με αυτά που διαθέτουμε εμείς.
Αρκετά συχνά οι επαγγελματίες του χώρου, ψάχνουμε να βρούμε εάν υπάρχουν κάποια «ιδιαίτερα» ή «ασυνήθιστα» keywords που πάνω σε αυτά θα μπορούσαμε να στήσουμε μια καμπάνια (η οποία μάλιστα θα είναι αποδοτική, αλλά και οικονομική) ή αν θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που θα αύξανε την επισκεψιμότητα.
Επίσης, πλέον, καλό είναι να αποφεύγουμε πολύ γενικά keywords που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε… «ψηφιακές παρεξηγήσεις» και που καθιστούν την καμπάνια μας αναποτελεσματική και εξαιρετικά δαπανηρή.
Για παράδειγμα ας σκεφτούμε μία επιχείρηση που θέλει να προωθήσει επαγγελματικές κάρτες. Αν δημιουργήσει μία καμπάνια με “Keyword” το «Κάρτες», τότε πιθανότατα θα εμφανιζόταν και σε χρήστες που θα έψαχναν για… πιστωτικές κάρτες, ευχητήριες κάρτες, κάρτες γραφικών και οτιδήποτε άλλο μπορούμε να φανταστούμε.
Αν ο όρος γίνει «επαγγελματικές κάρτες» τότε η καμπάνια γίνεται πιο συγκεκριμένη και μπορούμε να περιμένουμε κάποια καλύτερα αποτελέσματα. Παρόλα αυτά ο όρος μπορεί να είναι αρκετά ανταγωνιστικός, οι διαφημιζόμενοι πολλοί και το κόστος υψηλό.
Αν συνεχίσουμε τα συγκεκριμενοποιούμε το Keyword και το κάνουμε «Επαγγελματικές κάρτες πολυτελείας», «Επαγγελματικές κάρτες με UV» ή «Επαγγελματικές κάρτες σε ανακυκλωμένο χαρτί», τότε το σίγουρο είναι ότι μπορεί μεν να απευθυνόμαστε σε μικρότερο κοινό, αλλά το κοινό αυτό ψάχνει κάτι πολύ συγκεκριμένο, είναι πιο ποιοτικό και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να ενδιαφερθεί ουσιαστικά για το προϊόν μας.
Επίσης το κόστος για την κάθε εμφάνιση ή το κάθε «κλικ» θα πρέπει να είναι χαμηλότερο, ενώ η ανταπόκριση των χρηστών θα πρέπει να είναι υψηλή.
Φυσικά υπάρχουν πολλοί ακόμα παράγοντες που παίζουν ρόλο, αλλά ας παραμείνουμε στο Keyword marketing.
Αποτελεσματικό Keyword marketing
To Keyword marketing είναι ο «αφανής ήρωας» μίας επιτυχημένης καμπάνιας που «τρέχει» στις μηχανές αναζήτησης. Είναι πολύ σημαντικό να ασχολούνται οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να ακούμε τι έχουν να μας πουν και οι διαφημιζόμενοι. Ας μην ξεχνάμε πως ο κάθε επαγγελματίας γνωρίζει τον τομέα που δραστηριοποιείται καλύτερα από τον όποιο SEO specialist, οπότε καλό είναι να ακούμε με προσοχή τις απόψεις, τους στόχους και τις σκέψεις των διαφημιζόμενων.
Μία παγίδα την οποία θα πρέπει να αποφύγουμε, είναι να χρησιμοποιήσουμε πάρα πολλά keywords ταυτόχρονα ή να «στριμώξουμε» υπερβολικά πολλές φορές το ίδιο keyword (Keyword staffing) σε ένα κείμενο. Αν αυτό φαίνεται αφύσικο και υπερβολικό, τότε μπορεί ακόμα και να δεχθούμε ποινή από τη μηχανή αναζήτησης (penalty).
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε με ποιους όρους θα μπορούσαν οι users να ψάξουν αυτό που προσφέρουμε, όχι μόνο με μία ή δύο λέξεις, αλλά ακόμα και με μικρές φράσεις, ιδιαίτερα τώρα που η φωνητική αναζήτηση γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη.
Εν κατά…κλείδι
Τέλος, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε ότι ένα σωστό Keyword marketing θα μας αυξήσει την προβολή στις μηχανές αναζήτησης, θα προωθήσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας και εντέλει θα μπορούσε να αυξήσει τα conversions και τις πωλήσεις.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Keyword marketing και το SEO γενικότερα, τα έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη μας είναι στη διάθεσή σας να απαντήσουν στις ερωτήσεις σας και να καλύψουν τις ανάγκες σας. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 210 71 01 815 ή στο [email protected]