On-Page SEO
Για να «είστε εδώ» και να διαβάζετε αυτό το κείμενο, τότε μάλλον έχετε ήδη διαβάσει κάποια σχετικά άρθρα που αφορούν το SEO και θέλετε να μάθετε κάποιες επιπλέον λεπτομέρειες.
Βέβαια, ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για τι πράγμα μιλάμε, μπορείτε ΕΔΩ να διαβάσετε κάποιες πληροφορίες σχετικά με το SEO, ώστε να αρχίσουν όλα να αποκτούν νόημα και ουσία.
Τι είναι το On-Page SEO;
Το On-Page SEO (γνωστό και ως On-Site SEO) είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης όλων των απαραίτητων στοιχείων που βρίσκονται στην ιστοσελίδα μας και παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάταξη μίας σελίδας, όσο πιο ψηλά γίνεται, στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing κ.λπ.).
Μερικά από τα σημεία που χρήζουν προσοχής είναι τα άρθρα, οι τίτλοι, τα links και τα URL.
Είναι το On-Page SEO σημαντικό;
Εδώ προκύπτει το εύλογο ερώτημα αν το On-Page SEO είναι σημαντικό και αν έχει κάποιο νόημα να μπαίνουμε στη διαδικασία να ασχολούμαστε με κάτι τέτοιο.
Η απλή και σύντομη απάντηση είναι: ΝΑΙ!
Το σωστό όμως είναι και να εξηγήσουμε γιατί το On-Page SEO είναι σημαντικό και χρήσιμο.
Καταρχάς επειδή το… «λέει» η Google! Καλώς ή κακώς η μερίδα του λέοντος, όσον αφορά τις σελίδες αναζήτησης, ανήκει στη Google. Με ποσοστό σχεδόν 97% είναι η πρωτοπόρος και μάλλον ό,τι «λέει», πρέπει να το «ακούμε» με προσοχή.
Η Google λοιπόν αναφέρει ρητά, το πόσο σημαντικό είναι για μία ιστοσελίδα να διαθέτει σωστή δομή, προσεγμένους κώδικες, χρήσιμα άρθρα, λειτουργικά links (από μια σελίδα μας σε μία άλλη), σωστή χρήση τίτλων σε άρθρα και φωτογραφίες, προσεκτικά επιλεγμένο όγκο φωτογραφιών και πολλά άλλα που αναφέρονται σε σχετικά άρθρα.
Άρα αν θέλουμε οι σελίδες ενός ιστότοπου να έχουν ελπίδες να εμφανιστούν στις πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων της Google, τότε η «δουλειά» ξεκινάει από «μέσα». Πριν και πρώτα από όλα πρέπει να φροντίζουμε τα του… «οίκου μας», δηλαδή τον ιστότοπό μας.
Είδη On-Page SEO
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, το SEO είναι μία πολυδιάστατη και πολυσύνθετη στρατηγική, που απαιτεί το συνδυασμό αρκετών και διαφορετικών τεχνικών βελτιστοποίησης.
Εδώ θα αναφέρουμε επιγραμματικά μερικές από αυτές τις τεχνικές, ενώ σύντομα θα υπάρξουν περισσότερα και πιο επεξηγηματικά άρθρα.
Content: Η συγγραφή χρήσιμων άρθρων που αφορούν τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιούμαστε, είναι ένας βασικός παράγοντας ώστε η σελίδα μας να είναι μία από τις πρώτες επιλογές της Google.
Meta-titles: Η χρήση σωστών τίτλων βοηθάει τα «ρομποτάκια» (αράχνες) της Google να «κατανοούν» ποιο ακριβώς είναι το θέμα μας και να μας κατατάσσουν ανάλογα.
Meta-descriptions: Οι περιγραφές των άρθρων πρέπει να είναι σαφείς και κατατοπιστικές. Έτσι γίνονται πιο φιλικές προς τους χρήστες και πιο… «αγαπητές» στις μηχανές αναζήτησης.
URL: Ένα σωστό URL είναι ένας ακρογωνιαίος λίθος όσον αφορά την κατάταξη μία σελίδας.
Image alt text: Τα κείμενα δεν είναι τα μόνα που βλέπουν οι επισκέπτες μίας ιστοσελίδας, άρα δεν είναι και τα μόνα που «ενδιαφέρουν» τις μηχανές αναζήτησης. Οι φωτογραφίες παίζουν και αυτές σημαντικό ρόλο. Ιδανικά πρέπει να είναι πρωτότυπες, ευκρινείς και όχι μεγάλου όγκου (ώστε να «φορτώνουν» πιο γρήγορα).
Το On-Page SEO όπως πρέπει να είναι!
Για την Google, αυτή τη στιγμή, μία «ιδανική» ιστοσελίδα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Άρθρα όσο το δυνατό πιο χρήσιμα και ενημερωτικά σχετικά με ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ θέματα.
- Το κάθε άρθρο πρέπει να είναι πρωτότυπο και όχι αντιγραφή από ελληνικό ή πιστή μετάφραση από κάποιο ξενόγλωσσο site.
- Σύνδεση με link σε κάποια άλλη σελίδα του site μας. Μπορεί να είναι η σελίδα με τη βασική κατηγορία ή αντίστοιχα με μια σχετική υποκατηγορία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας (εάν υπάρχουν).
- Μία ακόμα καλή λύση εσωτερικού link, είναι η δημιουργία μίας υπερσύνδεσης προς την κεντρική μας σελίδα (ειδικά αν δεν έχουμε τη δυνατότητα υπερσυνδέσεων με άλλα σχετικά προϊόντα ή κατηγορίες).
- Το θέμα θα πρέπει να αναφέρεται στον τίτλο.
- Το θέμα θα πρέπει να εμφανίζεται στο URL.
- Το θέμα θα πρέπει να είναι γραμμένο στο alt text των εικόνων.
- Το θέμα μας θα πρέπει να είναι η «λέξη κλειδί» μας και θα πρέπει να αναφέρεται αρκετές φορές, διάσπαρτα μέσα στο κείμενο (άλλα όχι υπερβολικά πολλές).
Εν κατακλείδι
Το SEO είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που έχει πολλές και διαφορετικές κατηγορίες. Το On-page SEO είναι μία από αυτές τις κατηγορίες και μάλιστα χωρίζεται και σε αρκετές ακόμα… υποκατηγορίες, που όλες απαιτούν εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια και αρκετό χρόνο ενασχόλησης ώστε να παραχθεί ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα.
Η ιδανική λύση είναι να γνωρίζετε, σε γενικές γραμμές, τα βασικά για το SEO, αλλά να εμπιστευθείτε κάποιους έμπειρους επαγγελματίες να φέρουν εις πέρας όλη αυτή διαδικασία.
Εμείς στη iCONMEDIA είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για να απαντήσουμε σε κάθε σας απορία και να σας βοηθήσουμε ώστε οι σελίδες του site σας να εμφανίζονται σε όσο το δυνατόν υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.