Τι είναι το TikTok
Τι είναι το TikTok και γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από αυτό;
Με λίγα και απλά λόγια το TikTok είναι μία πλατφόρμα για μικρής διάρκειας βίντεο.
Όπως και όλα τα υπόλοιπα social media, έτσι και το TikTok το κατεβάζουμε στο κινητό και μπαίνουμε στον «κόσμο» των σύντομων, πιασιάρικων videos.
Τι είναι το TikTok
Λίγη ιστορία
Το TikTok ξεκίνησε το 2017 και τίποτα δεν προμήνυε τον χαμό που θα γινόταν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Το TikTok λοιπόν είναι η παγκόσμια έκδοση του κινέζικου app Douyin που έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2016 από την εταιρεία ByteDance.
Στις αρχές τα πράγματα δεν ήταν και τόσο ρόδινα και φαινόταν ότι θα είναι άλλο ένα app «κομήτης», μέχρι που το 2017 η ByteDance έκανε τη «μαγική» κίνηση και αγόρασε το app Musical.ly.
Το συγκεκριμένο app είχε ξεκινήσει το 2014 και το 2017 «μετρούσε» ήδη περίπου 200 εκατομμύρια χρήστες και είχε εισχωρήσει για τα καλά στην Αμερικανική αγορά.
Η ByteDance, λοιπόν, αγόρασε το Musical.ly και σχεδόν αμέσως «μετέφερε» τους χρήστες του στο TikTok. (Τώρα γιατί το TikTok απορρόφησε το Musical.ly και δεν συνέβη το αντίστροφο, είναι ένα μεγάλο θέμα, που όμως δεν θα το αναλύσουμε εδώ).
Αυτό ήταν το τέλος του Musical.ly και η εκτίναξη του TikTok.
Τι είναι το TikTok
Μερικά στοιχεία
• Το TikTok μετράει πάνω από 2 Δισεκατομμύρια χρήστες.
• Θεωρείται το ταχύτερα αναπτυσσόμενο app και η Start Up εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξία.
• Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών ανήκουν στις GenZ (1997-2012) και GenY, γνωστή και ως Millennials (1981-1996).
• Το 69% των χρηστών είναι από 13 έως 24 ετών.
• Μόνο το 7,1% των χρηστών είναι πάνω από 50 ετών.
• Το 60% είναι γυναίκες.
• Το TikTok έχει απαγορευθεί σε Ινδία (όπου είχε και τη μεγαλύτερη απήχηση παγκοσμίως), Μπαγκλαντές, Πακιστάν, Ιράν, Αφγανιστάν και… Κίνα (!) όπου όμως υπάρχει η Κινέζικη έκδοση Douyin.
• Το TikTok είναι από τα Apps που θεωρούνται ιδιαίτερα ευάλωτα όσον αφορά την πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών.
• Στις Η.Π.Α. αναμένεται απόφαση για την απόκτηση μέρους του TikTok από τις Oracle και Walmart. Η απόφαση έχει «κολλήσει» λόγω ιδιαίτερου προβληματισμού σχετικά με την ασφάλεια του συγκεκριμένου app (ή τουλάχιστον αυτή είναι η… επίσημη ενημέρωση).
• Τον Φεβρουάριο του 2019 πλήρωσε στις Η.Π.Α. πρόστιμο 5,7 εκατομμύρια δολάρια σε διακανονισμό, όταν κατηγορήθηκε για παράνομη συλλογή δεδομένων από ανήλικους.
• Το TikTok είναι το app με τα περισσότερα downloads στο Apple App Store.
• Ο μέσος χρόνος ημερήσιας ενασχόλησης με το Tik Tok είναι περίπου 60’.
• Οι χώρες που το TikTok έχει τη μεγαλύτερη απήχηση είναι οι Η.Π.Α., Βραζιλία και Ινδονησία (μαζί με την Ινδία που όμως είναι, προς το παρόν, απαγορευμένο).
Τι είναι το TikTok
Γιατί αρέσει στις νέες γενιές;
Η εισχώρηση του TikTok στις νέες γενιές είναι πραγματικά εντυπωσιακή.
Όπως προαναφέραμε το 69% των χρηστών είναι από 13 έως 24 ετών και είναι το app στο οποίο καταναλώνουν τον περισσότερο χρόνο.
Το TikTok προσφέρει γρήγορη, εύκολη και εύπεπτη διασκέδαση. Videos μικρής διάρκειας, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να αφιερώσει χρόνο ή κόπο για να τα δει. Συνήθως είναι βιντεάκια με μουσική και νεαρές ή νεαρούς που χορεύουν και τραγουδούν τους στίχους.
Φυσικά δεν λείπουν και τα χιουμοριστικά videos, ενώ το TikTok προσφέρει πολλές δυνατότητες για να εξατομικεύσει κάποιος το βίντεο που θα ανεβάσει.
Τα Dancing & Lip Synching, διάφορα Challenges, Duets, Green Screen Effects και το Stitching είναι μόνο μερικές από τις δυνατότητες που προσφέρει το TikTok και έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στο να γίνει τόσο δημοφιλές μέσο.
Το TikTok προσφέρει «απλόχερα» ένα υψηλό reach και δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να γίνουν viral και μέσα από αυτό να προκύψει αφενός υψηλή αναγνωρισιμότητα, αφετέρου (γιατί όχι) να προκύψει κάποιο καλό εισόδημα.
Σκεφτείτε μόνο ότι το video με τα περισσότερα likes είναι ένα Lip Synching Video που ανέβασε η Bella Poarch και από την απόλυτη ανωνυμία την οδήγησε στην καριέρα της τραγουδίστριας, ενώ θεωρείται και σοβαρή Social Media Personality.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι μία καλή ιδέα, ένα ευχάριστο προσωπάκι και λίγη καλή τύχη, μπορούν να οδηγήσουν σε μία σημαντική καριέρα στο χώρο των social media γενικώς, αλλά και του TikTok ειδικώς!
Τι είναι το TikTok
Celebrities
Το TikTik από τα πρώτα κιόλας «βήματά του», κατάλαβε το πόσο σημαντικό είναι να έχεις «μαζί σου» αναγνωρίσιμες προσωπικότητες που κάνουν χρήση της πλατφόρμας.
Έτσι συνεργάστηκε με γνωστές προσωπικότητες από το χώρο του θεάματος και της ψυχαγωγίας, και πολύ γρήγορα κατάφερε να εδραιωθεί στις ψηφιακές συνήθειες των χρηστών του διαδικτύου.
Από τους πρώτους που συνεργάστηκαν με το TikTok ήταν ο γνωστός Σεφ Gordon Ramsey, ενώ πλέον πολλοί celebrities χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, όπως οι Taylor Swift, Will Smith, Selena Gomez κ.α.
Τι είναι το TikTok
TikTok και Επιχειρήσεις
Αρχικά, στο TikTok, βρήκαν πεδίον δόξης λαμπρόν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στο χώρο της μόδας, της μουσικής κ.λπ.
Άρχισαν να παράγουν αντίστοιχο περιεχόμενο και να προωθούν «καμπάνιες» όπως αυτή της εταιρείας Guess, που ήταν και μία από τις πρώτες που χρησιμοποίησαν το TikTok για την προβολή τους.
Φυσικά δεν λείπουν συνεργασίες με influencers, ενώ σιγά-σιγά αρχίζουν να εμφανίζονται και κάποιες πιο «καθαρόαιμες» διαφημιστικές καμπάνιες.
Παρόλα αυτά το πρότυπο, ξεχωριστό και φυσικό περιεχόμενο θεωρείται το πλέον κατάλληλο για το TikTok.
Επειδή όμως, το TikTok, όπως και κάθε άλλη επιχείρηση έχει στόχο το κέρδος, πρέπει να βρει τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά την επιτυχία του.
Πέρα από την πώληση των δεδομένων των χρηστών, το TikTok προσφέρει τη δυνατότητα για In-App αγορές. Έχει δημιουργήσει ένα εικονικό (virtual) νόμισμα μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να κάνει εικονικά δώρα ή να τα στείλει δώρο σε άλλον χρήστη, για να του δείξει πόσο εκτιμά το περιεχόμενο που παράγει.
Τέλος το App, προσφέρει τη δυνατότητα διαφημιστικών προβολών σε επιχειρήσεις.
Τι είναι το TikTok
Είδη προβολής
Μερικές από αυτές τις προβολές είναι οι:
In-feed Video Ads: Μικρής διάρκειας videos που εμφανίζονται μέσα στη ροή των οργανικών προβολών
Brand Takeover Ads: Διαφημίσεις που εμφανίζονται αμέσως μόλις κάποιος «μπει» στην εφαρμογή
Top-view Ads: Διαφημίσεις που προβάλλονται κατά τη διάρκεια που ο χρήστης είναι μέσα στην εφαρμογή και μπορούν να είναι διάρκειας έως 60 δευτερολέπτων
Branded Hashtag Challenges: Μία εταιρεία δημιουργεί μία πρόκληση μαζί με ένα Hashtag και πληρώνει το TikTok ώστε αυτό να εμφανίζεται στις discovery pages των χρηστών.
Οι χρήστες μπορούν να συμμετέχουν στην πρόκληση αυτή και μαζί να χρησιμοποιούν το ίδιο Hashtag. Η πρόκληση μπορεί να είναι ιδιαίτερα διασκεδαστική και ταυτόχρονα να συνοδεύεται με κάποια προσφορά, ενώ είναι και μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για δημιουργία brand awareness.
Branded Effects: Τέλος, από τη διαφημιστική φαρέτρα, δεν λείπουν τα εταιρικά stickers, τα AR φίλτρα ή ειδικά lenses που μπορούν να είναι live έως και δέκα ημέρες.
Τι είναι το TikTok
Το μέλλον
Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν το TikTok ήρθε για να… μείνει ή αν θα ξεφουσκώσει και θα χαθεί, όπως συνέβη και σε εκατοντάδες άλλα apps.
Προς το παρόν παρουσιάζει μία έντονη δυναμική και κάθε επαγγελματίας οφείλει να αρχίσει να σκέφτεται την περίπτωση να έχει μία αποτελεσματική και αποδοτική παρουσία.
Σε κάθε περίπτωση το TikTok προσφέρει σημαντικές δυνατότητες διείσδυσης σε ένα ιδιαίτερα νεανικό κοινό και είναι ιδανικό για τη δημιουργία brand awareness.
Ανάλογα με την επιχείρηση και τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται, υπάρχουν και οι αντίστοιχες δυνατότητες προβολής και προώθησης.
Τι είναι το TikTok
Εκμεταλλευτείτε το
Στην iCONMEDIA έχουμε δημιουργήσει μία ομάδα που δημιουργεί native, φυσικό περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες και τους κεντρίζει το ενδιαφέρον.
Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να μάθετε τους τρόπους που μπορείτε να προβληθείτε στο TikTok (και στα Social Media γενικότερα), επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected] ή στο 210 71 01 815.